55/modrá 1 (Kde ještě se potkáte s předponou "centi"?)
Autobus
str. 56 - 57
________________________
Převody jednotek; práce s tabulkou, záznam a vyhledávání dat; příprava na trojčlenku.
Pavučiny
55/4, 5¨
Nepovinný "zabiják": příklad 4 řešte pro celkový součet 29 (pozor, budou tam zlomky).
____________________________
Závislosti, rovnice a jejich soustavy, kombinatorika, zlomky a desetinná čísla.
53/5
- vlastnosti čtverce/kosočtverce - co mají společného a co se liší?
53/6
- jak poznáme rovnoběžky?
- lichoběžník, pravoúhlý a rovnoramenný lichoběžník: najděte v obrázku; kde musí ležet bod G, aby AGCD byl rovnoramenný lichoběžník?
_________________________________
Čtyřúhelníky a jejich...
Optické klamy - měřením zjistíme, jak je to doopravdy
"vysílač a přijímač": různé způsoby určení polohy bodu v mříži: "souřadnice" jako při hře Lodě nebo "cesta" z jednoho bodu do druhého
52/4, zápis přesného měření viz str. 53 rámeček nahoře
Značení: délku úsečky AB zapisujeme...
Mříž
52/1 - jak se všechny ty čtyřúhelníky jmenují?
52/2, 3
Otevřený problém: jak to Elmar myslel? Jak se dá změřit obvod čtverce, když neumíme přesně změřit jednu jeho stranu?
Hra: "Vysílač a přijímač"
________________________
Druhy čtyřúhelníků a jejich vlastnosti; měření; soustava...
Tabulka 100
- orientace v tabulce, opakování symboliky
- vyjádření "sousedního čísla" pomocí písmenek
51/5, 6, 7, zdůvodnění
- pozor, stále hlídáme, zda vůbec má pro dané číslo zápis smysl
Cyklostezky
51/modrá 1 - různé možnosti
________________________
Orientace v desítkové soustavě;...